.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جمع نخبگان و فعالان سیاسی استان مازندران ؛
روايت پورمحمدي از دلايل عقب ماندگي مازندران
شمال نيوز: وقتی مدیری به جایگاهی می‌رسد فکر می کند استان در مالکیت اوست و هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند و تعریف کاملی از شایسته‌سالاری دیده نمی‌شود.
روايت پورمحمدي از دلايل عقب ماندگي مازندران

شمال نيوز:  حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر ديروز در جمع نخبگان و فعالان سیاسی استان مازندران به پرسش‌های این اقشار مبنی بر مطرح بودن موضوع کاندیداتوری وی در حاشیه سفر به استان‌‌ها اظهار داشت: من در این جلسات اعلام مواضع انتخاباتی ندارم و عبور در این حوزه به‌زودی درست نیست، اگر در این مصاف قرار گیرم و تبلیغات و انتخاباتی شکل گیرد با صراحت دیدگاه خود را مطرح می‌کنم.

وی ادامه داد: در این موقعیت و جایگاه وقتی به استان‌ها می‌رویم بنا به وظیفه باید پاسخگوی مردم باشیم.

پورمحمدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی برعلت عقب‌ماندگی مازندران که بعد از انقلاب اسلامی این چهره همچنان باقی مانده است و چگونه می‌شود این استان را از مظلومیت خارج کرد، گفت: چهره زیبا و سرسبز مازندران فقر و کمبودها را در خود پنهان کرده است و این ظاهر دل‌انگیز گول زننده موجب می‌شود تا مسئولان به این استان کم توجه باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند مازندران در سران قدرت کشور حضور دارد و توان توسعه‌یافتگی این استان مسجل است، اضافه کرد: در بحث توسعه نیافتگی مازندران مباحث زیست محیطی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که استقرار صنایع و یا راه‌های دسترسی به سادگی ایجاد نمی‌شود.

‌ *عوامل زیست‌محیطی عامل عقب‌ماندگی مازندران

این مسئول با تاکید بر اینکه محیط زیست عامل پیشرفت است، متذکر شد: عوامل زیست‌محیطی که در مازندران مطرح می‌شود عامل عقب‌ماندگی این استان شده است.

وی بیکاری در مازندران را نسبت به استان‌های دیگر زیاد دانست و گفت: آمارهایی که مبنی بر اشتغالزایی در مازندران داده می‌شود صحت ندارد، هرچند بیکاری فصلی در مازندران عامل اصلی آمار بیکاری است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور سطح درآمد در مازندران را پائین عنوان کرد و یادآور شد: مازندران در 16 رشته تولیدات کشاورزی و دامی و نیز محصولات غذایی رتبه نخست کشور را دارد و می‌تواند تامین‌کننده محصولات باغی و مواد غذایی کشور باشد.

وی به توسعه گردشگری در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: امکانات توسعه صنعت گردشگری و منابع انسانی در این استان زیاد است و به تنهایی می‌تواند مازندران را از عقب‌ماندگی خارج کند.

*مشکلات مدیریتی در مازندران عاملی قابل تعقیب

پورمحمدی یادآور شد: اجرایی نشدن طرح‌های مختلف در توسعه مازندران عاملی مانند مشکل مدیریتی در این استان باید تعقیب شود.

وی جابه‌جایی زودهنگام مدیران را ضرر به استان دانست و خاطرنشان کرد: مدیر ضعیف باید عوض شود، اگر قوی است باید از او تجلیل شود و اگر متوسط است باید تقویت شود، جابجایی‌ها ضررش بیش از ماندن مدیر متوسط و قوی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بحث بیکاری را دغدغه عمومی کشور عنوان کرد و گفت: شاخص‌های توسعه روی محور تولید باید بچرخد. وقتی رهبری در مسئله تولید تاکید دارد باید این مهم اهتمام کرد.

وی گردشگری و کشاورزی در مازندران را دو حوزه برای اشتغالزایی در این استان بیان کرد و ادامه داد: ‌صنعت فرآوری محصولات کشاورزی، تحقیقات و پژوهش، فناوری، بازاریابی و صادرات حوزه‌های بخش کشاورزی است که موجب اشتغالزایی می‌شود.

*گردشگری مازندران در قالب بی‌هویتی

پورمحمدی ابراز داشت: گردشگری مازندران در قالب بی‌برنامگی، بی‌هویتی و رهاشده در این استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مناطق توریستی مازندران فضای مناسبی برای جذب توریسم از ثروتمندان ویژه شیعیان دنیا است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در بحث گردشگری حرف‌های زیادی داریم و تفکر گردشگری باید جابه‌جا شود، اظهار داشت: نگاه ما در بحث گردشگری باید عوض شود، از نگاه سنتی خارج شویم تا این صنعت به صورت فوق العاده در استان توسعه یابد.

وی بحث رعایت نشدن شایسته‌سالاری را در کشور دغدغه دانست و گفت: وقتی مدیری به جایگاهی می‌رسد فکر می کند استان در مالکیت اوست و هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند و تعریف کاملی از شایسته‌سالاری دیده نمی‌شود.

پورمحمدی فرهنگ قانون‌مداری را در کشور آسیب‌دیده عنوان کرد و بیان داشت: فرهنگ قانون‌مداری از ابتدا ضعیف بود ولی در دوره اخیر تخلف از قانون بیشتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث تعهد و تخصص با هم دعوا ندارند، مکمل مدیریتی هستند، تصریح کرد: ولایت فقیه در اوج تعهد و تخصص است ظرفیتی است که نباید از آن غفلت شود.

*کسی درباره محتوای آن نامه از من نپرسید

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اخلاق سیاسی را در جامعه آسیب دیده عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون کسی از من نپرسید که شما در آن نامه چه نوشتید، برخی تحلیل‌های غلطی دارند و هرچه دلشان می‌خواهند تحلیل می‌کنند و می‌نویسند.

وی ادامه داد: مسئولان و اعضای کابینه دولت افرادی متخصص و متعهد هستند و خود را دلبسته نظام می‌دانند و قانون را می‌شناسند.

پورمحمدی حضور خود را در محافل دانشگاهی بنا به تاکید رهبری اعلام کرد و گفت: حضورم در مجامع مختلف مبنی بر تبلیغ زودهنگام نیست.

به گزارش فارس ،‌رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه برخی وعده و وعیدهای دولت به مردم باید با واقعیت نزدیک باشد، بیان داشت: باید با مردم صادق بود و بر اساس موجودی و ظرفیت به مردم وعده داده شود.

وی در پایان سخنانش بهترین مدیر را مدیری شفاف، صادق و پاسخگو اعلام کرد و اذعان داشت:  مدیری موفق است که با برنامه حرکت کند و به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.
برچسب ها: مشرق ، جنجالی ، نامه ، پورمحمدی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 11 شهريور 1391
ايشان اگرخيلي درمباحث توسعه صاحب نظر هستند لطفا درمورد زادگاه خود (كرمان )اظهارنظر نمايند چراكه هرگز نقش برجسته ايشان درخصوص انهدام سازمانهاي مديريت وبرنامه ريزي استانها درزمان تصدي ايشان دروزارت كشور ازيادها نخواهدرفت!!
نا شناس 12 شهريور 1391
عقب ماندگی مازندران از استاندار خودمونه
طاها 13 شهريور 1391
این که گفته ضعف مدیریتی درست !مثل سازمان گردشگری که طی 3 سال 5تا رئیس عوض کردند یکی از یکی مدیرتر ولایقتر وباسوادتر ! وقتی مدیری تو سازمانی قرار میدهند که نه سابقه تحصیلی تو اون رشته را داره نه سابقه کاری ایا میشه انتظار پیشرفت داشت ؟نخبه های زیادی تو استان پرورش پیدا میکنند اما همین که سمتی را میگیرند تلاش در ناشناخته بودن هویت مازندرانی بودنشان دارند. اولش از تغییر لهجه شروع میکنند. واز بس غریب نوازند سعی ذر ابادانی و پیشرفت مناطق دیگه دارند تا استان خودشان.این طوری حسن نیتشان را به دیگران ثابت میکنند ودچار عذاب وجدان کاری نمیشند .مازندران جنگل داره دریا داره همینها بس امکانات خدا داده بنده خدا چی کاره هست ناشکری نکنید همین که دارین هم از دست میدین!اما از شوخی گذشته مازندران میتونه با وجود مازدرانی بودن رئیس سازمان گردشگری کشور قطب گردشگری منطقه بشه .ابلبته اگه جاذبه ها درست اصولی علمی با کمک گرفتن اساتید دلسوز دانشگاه باشه .اگه بازار هدف شناخته بشه اگه روی انگیزه اصلی گردشگران خارجی از سفر به ایران مطالعه بشه میشه بسته های سفر جذاب برای هر کشور با سلایق ویژه طراحی کرد .فرهنگهای بومی و اصیل بببازی های محلی غذاهای محلی جشنها وسوگها میتونه کنار طبیعت زیبا بببه یاد ماندنی ودارای برد بین المللی بشه اگر بخواهیم. به امید شکوفای مازندران در اینده... حرف بسه تعویض مدیر بس وقت عمل یالا...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.